Lördag

Idag gick jag upp 03.45, hundarna var ovanligt morgonpigga och gjorde mig sällskap till frukosten. Sen for vi till Hammarö, tog en promenad och så lämnade jag dem hos mamma och pappa och åkte till jobbet.

Imorgon är det ju dags för Ransäter och jag är lite pirrig. Vi har ju tränat en del på att stå fint, men han är fortfarande rätt studsig när han ska trava. Hoppas han blir lite showig imorgon och travar på sådär fint han kan. Det är så pinsamt när hunden bara hoppar fram som en känguru.

På utställningen kommer jag bland annat att träffa norska
dvärgpinscheruppfödaren Kaja, Sara med Eddi och Loke och så förstås Malin med dvärgschnauzer-Charlie (fast henne träffar jag redan ikväll, vi ska gå ut).

Jag ska ta med mitt älskade tält och sätta upp så vi får svalka/regnskydd eller vad som nu behövs. Monster ställs som hund nummer två i ring tre tror jag. Men dp-bedömningen (vuxna hundar) kommer att vara i ring 13 så jag tänkte sätta upp tältet där istället..

Hoppas ni har en skön helg! 




Kommentarer
Postat av: Helene,Bonzo & Meija

Lycka till på utställningen imorgon!
Det kommer gå bra,lite pirrigt ska det vara så där innan,då är det så otroligt skön känsla efteråt när det är färdigt.

2006-07-29 @ 16:20:09
Postat av: Sara & grabbarna

Halloj!! "Usch" nu börjar de närma sig (alltid pirrigt inför utställningar).. du är förstås redan på plats!! Håller ALLA tummar vid 9.00!!! Vi kommer nog o åka dit så vi är där till strax efter 10.00-tiden eller ngt kan ja tänka..dels för att Eddi är helt uppe i det blå när man kommer iväg..så då hinner han varva ner och sen för att mamma vill kika förbi bland bassets-vovvarna.. hon tycker dom är så fina. Jimmy ska med o det blir hans första officiella utställning. han har vart tvungen o jobba de andra. Vi ses om ett par timmar!! kram på er

Postat av: Elin

Hur gick det på utställningen? Jag är sååå nyfiken!

2006-08-01 @ 11:42:43
URL: http://www.pudelfnatt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback