Planering

Igår kväll satt jag och gjorde klart det sista med tidningen (På Hugget, Hammarö BK's klubbtidning). Den ska lämnas till tryck idag och på tisdag ska vi packa och skicka ut. Jag är riktigt nöjd med numret, det är tjockt och i mitt tycke roligt och intressant. Synd bara att det blir för dyrt att trycka den i färg, bilderna gör sig inte så bra i svart-vitt. Men vi trycker den gratis nu, skulle vi ha den i färg skulle kostnaderna öka otroligt mycket.

http://hugereviews.com/Movies/Awaiting_Video/monsters_inc.htm


Om sex veckor har vårt lilla Monsters första dag i sitt nya hem precis börjat. Igår ringde förresten en jättegullig tjej ifrån min klass på universitetet. Hon och hennes kille ska köpa en liten cavalierhane. Gud så sött! De bor också på Herrhagen, så förhoppningsvis får monstret en kompis i samma ålder.

Under våren ska jag ju plugga på kvällstid, en eller två dagar i veckan. Jag måste jobba lite extra så att jag har råd med alla hundaktiviteter jag planerat in i vår/sommar. Men vad kan man göra när man har en liten valp hemma? Jag ska faktiskt vara dogwalker! Jag ska rasta några olika hundar några dagar i veckan och det ska bli jättekul och välbehövlig motion. Och så får jag mycket tid hemma med Lennox och Monster.

Jag skulle verkligen behöva en bil, men det är så svårt att veta hur jag kommer att klara mig ekonomiskt framöver.. Att rasta hundar är inte precis ett fast jobb med säkra inkomster. Niklas är jättesnäll som låter mig låna bilen så mycket som jag gör. Tack ♥

Här kommer en liten hundplanering inför våren:

Utbildning Hanna:
• Lördag 14/1 - AllmänlydnadsInstruktörsUtbildning ca 10-15
• I princip alla måndagar - AIU (se ovan)

Agilityträning Lennox:
• I princip alla lördagar och söndagar fram till mitten av mars, agilityträning inomhus. Sen hoppas jag det tinar i marken så vi kan köra utomhus. Får se hur mycket jag orkar träna första tiden vi har valpen. Det beror också på om N kan vara hemma med Monster, vill inte ta med honom till kalla ridhus.

Agilitytävlingar:
• Lördag 21/1 - inoff agility Örebro
• Söndag 19/2 - träningstävling agility Lillerud
• Söndag 25/2 - tävla 2 x agilityklass ett Karlstad
• Lördag 6/5 - dubblerad klass två Väsby
• Onsdag 10/5 - klass två Fagersta??
• Lördag 13/5 Gävle eller söndag 14/5 Falkenberg??
• 25-28/5 Kumla
• 3-4/6 Fagersta
• Lördag 10/6 Frövi

Valpen:
• Helgen den 10-12/2 - hälsa på valpen och gå på pinschersektionens årsmöte (missar i så fall årsmötet i HBK, inte bra, men vill gärna hälsa på honom när han är sex veckor, det är en rolig ålder)
• Torsdag 23/2 - hämta valpen!!
• I vår: gå valpkurs

Agilitykurser:
• Sex onsdagar i april - maj, tävlingskurs för Anita Axelsson, Hammarö BK 
• Helgen den 22-23/4 eventuellt gå tävlingskurs hos Byrackarns, Camilla Åström
• Helgen den 20-21/5 tävlingskurs, Hammarö BK, Camilla Åström 

Kurser jag tänkt hålla:
• Grund- eller fortsättningskurs i agility

Det ser verkligen mycket ut, men från att valpen kommer hem och fram till maj har vi ingen tävling inplanerad. I maj är han fem månader och därefter får han finna sig i att åka runt på tävlingar. Bra socialträning och bra för att lära sig koppla av bland mycket folk och hundar. Det känns perfekt att få hem hunden i början på året så att han hinner växa till sig till sommaren. 

På AIU'n kan han följa med, det är perfekt träning att få träffa massa trevligt hundfolk och lära sig koppla av. När jag ska hålla kurs själv kan han säkert vara hemma med N. Så jag tror det kommer bli en bra vår. Det ser mest mycket ut på pappret :)

Jag har förresten slagit rekord i antal sidvisningar, ligger på ca 300 per dag och runt 90 unika. 


 

Kommentarer
Postat av: Camilla A

Hej Hanna!
grattis till din uppflyttning till 2.an med Lennox(bättre gratta sent än aldrig:D) Ett litet tips för frusna hundar är oxå..på apoteket finns en blå gelkudde(typ vetevärmare)den värmer man oxå i micro men den håller värmen betydligt längre än vetekudden och man kan använda den på sommaren om det är varmt ute,ja man får ju ha den i frysen först förstås ;D Lycka till med dina valp o hundplaner så ses vi kanske på någon tävling framöver..

2006-01-13 @ 13:09:24
Postat av: Hanna

Hej Camilla och tack så mycket för tipset. Hoppas vi ses!!

Postat av: Åsa

Så du kommer inte till Linköping i mars? Fast jag förstår, monster tar ju lite tid :)

Lovis var förresten 12 veckor när hon var med på SM! Fast det var ju varmt och sommar då så hon behövde inte frysa i nåt ridhus!

2006-01-14 @ 15:56:13
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hanna

Nej, det är ju det jag känner.. det är gött att vara hemma och ta det lite lugnt första tiden och sen tänkte jag kursa lite mer och tävla lite mindre under våren.

2006-01-14 @ 16:35:54
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: slots

Tomorow croupier carribean tight advantage splash free slots belly!

2006-08-04 @ 20:40:00
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: 888

Before underlay road reels grande percentage www 888 info vig heads?

2006-08-05 @ 12:21:02
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: 888

The case corner handicapper wiseguy 888 tournaments belly dollar split racing.

2006-08-05 @ 12:21:27
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: baccarat

If rainbow rundown sharp online baccarat suit!

2006-08-06 @ 04:58:04
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: baccarat

Do bonus pasadena online baccarat turn deck denomination?

2006-08-06 @ 04:59:29
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback