Lite varmare

Idag var det riktigt behagligt ute, bara ca -3 grader. Vi har varit på en längre promenad och Lennox frös inte det minsta. Däremot nosade han så jag höll på att bli tokig. Vi kom ingen vart för varje spår skulle han borra ned nosen i och lukta länge, länge. Mest intresserad var han av rådjursspåren. Jag blir inte jättearg, men säger ajaj och lockar på honom och så får han en pyttegodis när han kommer. Här ska inte dras på några fler rådjur!

Han nosar överhuvudtaget mycket mer nu när det är snö. Även hundspåren i parken tar hundra år att gå igenom. Jag låter honom nosa en del, det är ju liksom det bästa han vet och promenaderna är ju för hans skull. Men när jag säger att vi ska gå, då ska vi gå.

Jag sa till Niklas: Undrar om spåren märks extra tydligt nu på vintern, eftersom han är så himla nosig. Ja, eller så beror det på att det är svårare att känna dofterna så han får nosa extra mycket, sa Niklas. Intressant. 

Åh, det var så söta ytte-pytte-spår i skogen förresten. Måste ha varit från en mus? Det var pyttetassar i alla fall.

Niklas läste förresten gårdagens blogg, så nu kan jag inte göra en "Lena Svensson". Attans. Nä, jag hade faktiskt inte tänkt det heller. Men nu har jag nog tjatat hål i öronen på honom, han hade lite ont i halsen igår och det är säkert därför. :) Om det inte var för att jag 1. Tycker att det är sån perfekt timing att få hem en valp nu, eftersom jag är hemma hela våren och 2. Jag så himla gärna vill ha en valp efter mysiga, trevliga Maya så skulle jag kunna ge mig och vänta nåt år. Men nu känns allt så genomtänkt och bra upplagt och jag kan inte släppa det här. 

Mari undrade om det var valpens pappa (Theneican's Dr Cheline, kallas doktorn) jag syftade på i 
inlägget om valpsjuka. Men det inlägget handlade om kelpievalparna jag ska hälsa på i övermorgon, de är så söta på bilderna!! Jag skulle gärna vilja ha en kelpievalp också nån gång, men tror inte jag skulle fixa en kelpiehane i hushållet just nu. Jag vill ha tid, ork och motivation att satsa på brukset i så fall. 

Här har jag snott två bilder från Jean Dark* på en hane i Mayas förra kull. Han heter Garlic och jag tror vår kommer se ut ungefär så här i den åldern.


29754-12


29754-11

* foto: Linn Lemmeke tror jag

Kommentarer
Postat av: Magdalena med Pepzi & Tequila

Vilka bilder - snacka om akut valpsjuka - !!!

Klart att du ska ha en till!

Nu får du väl ge dig, Niklas ;-)

Postat av: Hanna

Eller hur, nu får han väl ge sig.

2006-01-04 @ 15:14:33
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: slots

An example free slots cover juice lottery?

2006-08-04 @ 20:40:23
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: 888

Before seven seconds 888 rank rainbow mechanic!

2006-08-05 @ 12:21:24
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: 888

Most gutshot house empirepoker cheat www 888 info spikes hopper ladies?

2006-08-05 @ 12:22:02
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback