Monsters valpdagbok - 8 veckor och 3 dagar

Fredagen gick i sovandets tecken. Jag, Lennox och Monster sov mycket i soffan. Mysigt! Om Monster kan jag hittills berätta att han än så länge:

- har ett stort föremålsintresse. Allt går att kampa med, gnaga på eller dra med sig runt i lägenheten. Till exempel en filt, en nyckelknippa i ett snöre, min ena gympasko osv. Han bits jäkligt hårt med sina små vassa mjölktänder och jag kan tala om att jag sover med t-shirt för att inte vakna av att min bröstvårta fått en oönskad piercing. När man minst anar det har man vassa tänder där man inte vill ha dom. I örsnibben t.ex.

- kan koppla av på egen hand och lägger sig gärna i sin korg och sover. På nätterna sover han tätt intill mig och sover i ca 6-7 timmar innan han vaknar. Efter att toalettbestyren är avklarade sover han gärna några timmar till. Skönt.

- börjar lära sig hundspråk och har lärt sig att man inte går fram och försöker sno Lennox mat utan håller sig till sin egen skål, hur man gör för att få igång Lennox på en lekstund och att man inte kliver på en Lennox som ligger och sover för då mullrar det.

- verkar väldigt social och trevlig

Än så länge är sömnen det absolut viktigaste. Han busar med leksakerna här hemma, äter och sover jättemycket. Det första jag kommer att lära honom är byteshandel, att han ska släppa saker eller lämna dem till mig i utbyte mot leksak eller godis. Så att han inte lär sig att svälja snabbt eller springa iväg med det roliga. Han hann nämligen hitta både flera goda stenar och en fimp igår när vi var ute på gården i ca fem minuter och än så länge är han lätt att muddra. Men de här första dagarna är det bara mys som gäller.

Idag är det söndag och vi har varit ute i skogen med Åsa och Lovis. Monster fick gå kortare sträckor, men största delen sov han inkrupen i min armhåla. Lennox och Lovis fick i alla fall springa av sig.

Resten av dagen har jag planerat att sova lite i soffan (jag är så tröööött!), torka golven och se på tv. Tur att Lennox verkar vara med på de planerna. Han är så snäll lillkillen, har nog accepterat att han fått en brorsa.

Så här mysigt är det att ha valp: (Lennox ligger i mitt knäveck under filten)

29754-39


Kommentarer
Postat av: 888

Each 888 poker hedge.

2006-08-05 @ 12:23:06
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: baccarat

Avoid online baccarat.

2006-08-06 @ 04:59:35
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback