Monster 8 v 5 dagar

Hittills är jag förvånad över att det inte är så jobbigt att ha valp som jag mindes från Lennox. Visst, igår kväll var han superbusig och ville inte kissa så jag fick gå och lägga mig med eventuellt kissnödig hund och vara beredd att hoppa upp och ta ut hunden så fort han rörde sig, idag bajsade han på fårskinnet så jag fick plocka upp minibajen med handen för att det inte skulle fastna i skinnet. Det gick bra. Jag tvättade händerna i en kvart efteråt. Och fårskinnet klarade sig. Han bits superhårt (fast är mycket värre mot Niklas än mot mig) och är en liten vilding. Men när han kommer springandes så där glad och vill komma upp i knät när jag sitter framför datorn, kurar ihop sig som en liten räv och lägger huvudet på mitt bröst och tittar på mig med sina runda ögon, då är jag lyckligast i världen.

Lennox då? Jo han är världens bästa såklart. Han försöker uppfostra sin vilda brorsa, sover snällt vid mina fötter så att mini får ligga där uppe och har världens tålamod. Jag och Niklas pussar extra mycket på honom och är noggranna med att hålla Monster borta när han sover så att han får vara ifred. Dessutom är våra promenader heliga. Och köksbordet.

Igår var det dags för mig att "börja jobba" igen som hundrastare. Eftersom lilla M har en ganska gäll stämma när han är missbelåten så åkte jag hem till mina föräldrar (föräldrarna var inte hemma) och lämnade buren med snugglesafe, sköna filtar och två nyrastade, mätta och trötta hundar i. Lennox är van att vara hos mina föräldrar och sover gärna i bur. Jag ringde upp deras hemtelefon från min mobil och lyssnade ca femton minuter. Först pep Monster en del, men sen blev det knäpptyst och de sov gott. Mamma hade kommit hem efter en stund och hon sa att det var tyst när hon kom. Sen passade hon killarna tills jag kom och hämtade dem. Resten av dagen sov hundarna. Lennox fick följa med mig på en sväng till Arken Zoo och runt 4H-gården medan Monster terroriserade sin husse på hemmaplan. Men sen sov de gott i soffan hela kvällen.

Idag är vi helt lediga, men ska ta en biltur till skogen för att Lennox ska få göra nåt kul. Monster får sitta innanför min jacka som vanligt. All snö som kommit idag (och som fortsätter komma) gör inte direkt att det blir lättare att få honom rumsren. Men han får i alla fall träna på att åka i bilburen och lite frisk luft. Det roliga är att han somnar när vi gått en kort bit och sen sover i min armhåla tills vi kommit tillbaka till bilen. Sötisen... Jag hoppas att det blir vår snart så han kan få vara ute och busa.

Just nu härjar hundarna i vardagsrummet. Lennox parerar och vänder rumpan till hela tiden och de ser ut att ha himla kul båda två. När Monster sov alldeles nyss passade jag på att klippa klorna på två av tassarna. Helt odramatiskt, precis som med Lennox. Han försökte bita lite i nagelsaxen, men vad försöker han inte bita i? Och i övrigt verkade han knappt fatta vad jag pysslade med.

Jag har ännu inte lärt honom ett dugg i form av konster som "sitt", det blir så mycket nytt varje dag ändå. Igår var det nya att bli lämnad ensam (med Lennox dock) en stund och det räckte gott och väl. Däremot har jag börjat morra ifrån när han biter mig för hårt. Då slickar han mig istället och provbiter lite löst efter en stund, busfröt!

29754-41
Världen är så stor, så stor när man är ett litet Monster

29754-4329754-42
Valpar ska sova mycket.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoho örat örat. Det står visst ännu mer nu!

Postat av: Hanna

Ha, det har lagt sig idag!!

2006-02-28 @ 21:47:54
Postat av: Sara & Eddi

Åhh vilken sötnos Monster är=) det är så roligt att läsa om vad ni hittar på. min är bortlämnad ett par dar till en hundsugen lillasyster i Kristinehamn som har sportlov=) Hon tjatar hål i mammas huvud om en hund (och dvärgpinscher är det som gäller. En svart tik vill hon ha säger hon)Hon har fått låna Eddi ett par dar. Kolla din mail. Har skickat dig ngt=) Sköt om er!

2006-03-01 @ 13:44:07
URL: http://hem.bredband.net/eddihund
Postat av: 888

As you see
rag 888 fold upcard tap?

2006-08-05 @ 12:22:47
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: baccarat

Perhaps jackpot apple string limit set online baccarat card carribean texas keno!

2006-08-06 @ 04:58:58
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback