Dagens träningpass

Vi blev tre som tränade, Jeanette med collien Pluto och Angelica med sin jrt-tik (som jag inte kommer ihåg vad den hette.) FY vad tungt det var att kånka fram alla balanshinder. Trodde armarna och ryggen skulle gå av. Vi körde en bana från Petter-kursen i våras. Den såg lätt ut "på pappret" men var jättesvår. Jag insåg att vi måste träna mer "UT", nu drar han så mycket inåt banan hela tiden och det är jättesvårt att få ut honom.

Usch, träningspasset kändes inte så bra... Han tar visserligen vårt största problem: kontaktfälten jättefint nu, fast han är lite osäker på a-hindret, där vill han gärna hoppa av. Jag kände mig lite negativ när jag gick av honom efteråt och funderade på vad jag gör för fel när det blir fel i handlingen så ofta. Men nu, några timmar senare, känns det bättre igen. Vi är fortfarande väldigt färska och allt kan inte funka hundraprocentigt hela tiden. Och att han tar gungan så bra samt kontaktfältet på balansen jättefint är verkligen nåt att vara glad för. Flytet i agilityklasserna kommer väl att komma så småningom.

Nu ska jag laga lunch och sen ska vi slappa och njuta av vår hellediga dag.

Imorgon åker vi till Stockholm och på lördag ska vi HÄLSA PÅ MONSTER!!! 


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Åååh, vad kul att få träffa Monster!! Du ska väl fota en del så att vi andra också får titta på härligheten?? =)

Postat av: Hanna

Klart jag ska fota, bilder kommer efter helgen!

2006-02-10 @ 08:32:24
Postat av: Ingela, Hugo ,Atlas och Cindra

Ja, vad kul hoppas få se lite bilder, är jättenyfiken.

2006-02-10 @ 08:49:24
Postat av: Magdalena med Pepzi & Tequila

Avundsjuk :-) Jag vill också gosa med valpmagar.

Säger som skribenterna ovan, bilder!

2006-02-11 @ 13:12:19
URL: http://www.dogbytes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback