Veronica-kursen

Oj vilken rolig kurs!!

För mig blev det liksom en naturlig fortsättning på Camilla-kursen. Det som gav mest var nog ändå "armen". Att i god tid förbereda hunden på svängen så att den redan innan den hoppar hindret vet åt vilket håll den ska efteråt. Även om det krävs mycket träning innan jag utför det snyggt, så var det precis i linje med hur jag vill handla.

Lennox var ganska påverkad av värmen men det funkade ändå. Fast det roliga var att när vi vid introduktionen skulle säga några positiva saker om våra hundar så sa jag: Lennox kan man göra om samma övning med hur många gånger som helst. Och så gick han i själva verket och la sig i skuggan under a-hindret när en övning var avklarad. Hehehe...

Monster har varit med hela helgen och faktiskt skött sig mycket bättre än förväntat. Han fick lite klickerträning, förutom det sociala och träningen på att sitta innanför kompostgaller när brorsan och matte har roligt bland hindren. Inte så lätt när man är sju månader och hormonerna leker i kroppen. Sötnosen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback