Världens bästa hundägare

Visst är det underbart när man känner sig som en riktigt bra hundägare. Idag har vi varit i sommarstugan och krattat löv hela dagen. Hundarna har varit lösa och härjat runt precis hela tiden. De har jagat varann över stock och sten, ätit en varsin älgbajsplutt (mina hundar är inte särskilt förtjusta i olika bajsorter så de får äta en och annan häst- eller kaninbaj om de vill :) de har nosat runt och förstört våra ihoprafsade högar, badat (Monster råkade springa ned i ett dike) och vilat sig i solskenet.

Det hade nyss varit en älg vid stugan för där var en lega och massor av färska bajsar. Båda hundarna höll sig dock i närheten hela tiden och Lennox visade visserligen intresse, men avbröt spåret efter några meter och kom springandes för att tigga köttbullar istället, utan att jag behövde hålla koll på eller kalla på honom. Jätteskönt. Det är jobbigt med hundar som vill spåra vilt och ta utflykter. Idag kunde jag kratta i lugn och ro och kände mig lugn i att hundarna härjade runtomkring oss utan att behöva ha ögon i nacken. När vi kom hem fick båda hundarna ett varsitt välbehövligt bad och resten av dagen kommer de nog ligga under en varsin filt i soffan och sova.

Jag är också jättetrött, gud vad seg man blir av kroppsarbete och frisk luft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback