Värdelös

I fredags morse gick jag upp tidigt och tog båda hundarna med mig till Kilene. Vi gick fem kilometern och sen åkte vi hem och jag packade panik-snabbt, duschade och matade hundarna.

10.30 blev vi hämtade av Helen och Bonzo och så gick färden mot Stockholm. Vi stannade och rastade på ett ställe där vi åt macka, en bit kladdkaka och frös. När vi kom fram till hotellet: Scandic Malmen på söder, så checkade vi in och tog ut hundarna en stund. Sen fick Lennox & Bonzo sova i bilen medan jag, Helen och Monster tog en sväng på stan. Monster fick mest sitta i min famn och han somnade till då och då. Så sööööt. Sen mötte vi upp min syster och så tog vi bilen och åkte för att rasta hundarna ordentligt så att de fick springa lösa.

När vi kom tillbaka var klockan över sju, så vi köpte mat på Pizza Hut och gick till hotellet för att käka, se på tv och sova. Monster somnade snällt men Lennox var lite orolig under natten. Han hade inte bajat under rastningen så det kanske var det? Han är rätt noga med sina bajrutiner ibland och hittade nog ingen bra plats, fast vi gick i skogen en bra stund. Jag tog ut hundarna redan vid 6.30 och gick envist på trottoarerna så att Lennox skulle få träna på att rasta sig på asfalt. Det bör hundar kunna tycker jag. Efter en kort bit så gjorde han det han skulle. Skönt.  

När vi åt hotellfrukosten fick hundarna sitta i bilen under tiden. Monster har varit en riktig pärla att "semestra" med. Han är glad hela tiden, gör sina behov där han ska och när han ska, sover snällt i bilen (piper han så är det för att han är kissnödig, bara att stanna så kissar han och man kan åka igen). Jag är mycket imponerad av lillkillen. Lennox är ju en van hotellgäst och är också jätteduktig. Han försökte vakta en gång och skälla lite på några högljudda hotellgäster som gick utanför vår dörr, men då sa jag till honom och sen slappnade han av.

På lördag förmiddag åkte vi och träffade en tjej som har en aussie som Helen vill ha en valp efter. Hon var dräktig och jättefin. Vi tog en promenad med dem och med en kille som också hade en aussie. Jag gick längst bak med Lennox och Monster. M kan skälla en del på främmande hundar han tycker är lite läskiga och i början skällde han varje gång aussie-hanen tittade på honom. Men jag avledde bara och det blev bättre och bättre.

Helen har varit så gullig och kommenterat vad duktig Monster är, och det är han faktiskt. Jag och Helen tycker det är onödigt att släppa Lennox och Bonzo lösa tillsammans. De funkar så bra i koppel och är avslappnade, men vi har nog aldrig låtit dem hälsa på varandra så jag tror det har gjort att de aldrig behöver mäta sig. Vi brukar släppa en hund i taget och när jag släppte Lennox och Monster så sprang de framför oss på stigen, nosade och lekte lite utan att Monster försökte busa med Bonzo. Jätteskönt att han kan vara runt andra hundar utan att behöva bry sig om dem.

Vid lunch for vi till tävlingsplatsen. Bonzo var inte riktigt sig själv och gjorde fina resultat, men utan någon gnista. Vi analyserade vad det kunde vara, men det är så svårt. För mig och Lennox går det helt åt helvete, jag kände mig så jäkla dålig efter sista loppet och var sur i säkert fem-tio minuter. Första loppet var L övertänd så det hade sin förklaring. Inför andra loppet blev jag ofokuserad då Lennox nya koppel var borta och han var mer intresserad av andra hundar än av mig. Jag fick hjärnsläpp och glömde bort handlingen och sen blev hela loppet pannkaka. Tur att vi ska gå kurser i vår så att jag kan förbättra mig, jag kände mig så himla värdelös.

Vi kom hem vid 23 igår kväll och det var helt underbart att få krypa ned mellan lakanen. Hundarna somnade rätt snabbt de också :)

Idag ska vi slappa, får se om vi hittar på nåt. Även om M har fullt av energi idag och är ett yrväder så tror jag att det är bra om han får en skittråkig dag så han verkligen varvar ned. Imorgon är det ju utställningen.

Förresten, i förrgår blev M fyra månader.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hejsan Hanna!

Trist att det gick dåligt på tävlingen! Nya tag och så går det säkert bättre nästa gång!

Ska ni till Kumla? Vi ska dit för att se och lära, vill ju också börja tävla snart... Vår träning går iallafall framåt, det känns skönt!

Hoppas att det går bra för Monster på utställningen! =)

Postat av: Hanna

Ja, vi ska tävla alla fyra dagarna i Kumla. Hoppas det lossnat lite innan dess :)

Tack så mycket, vad gullig du är!

2006-04-30 @ 14:09:12
Postat av: Åsa

Inte är ni värdelösa inte! För Lovis del verkar det vara disk eller nollat som gäller. Och det är mer diskningar än nollade lopp!

2006-04-30 @ 18:39:19
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hanna

Ja, fast senaste tiden har det gått väldigt bra för er. Jag är så himla imponerad, ni är skitduktiga!!

2006-04-30 @ 23:02:57
Postat av: Sara & Eddi

Hej på er!! viilken sötnos Monster är!! Vilket bedrövligt skitväder det var idag. Jag höll på att frysa IHJÄL och Eddi likaså.Blev även genomblöt i hela häcken för det regna ner o rann ner på hela stolssätet..synd att vi inte han tjata mer där borta..men vi ses nog fler gånger!! Kram kram

2006-05-01 @ 13:22:55
URL: http://hem.bredband.net/eddihund
Postat av: Hanna

Ja fy sjutton. Hoppas vi ses och får prata mera nästa gång. Ska bli så spännande att få följa er och valpen!

2006-05-01 @ 16:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback