Påsk

I fredags var vi på Övre Frykens Konstrunda. Det var jättehärligt. Monster fick följa med in till en och annan konstnär och emellanåt fick hundarna springa och jaga varandra på stora fält. Och sova i bilen mellan stoppen.

Igår var det påskafton och Monster väckte mig 06.15 :( Jag sov hos mamma och pappa och vid halvåtta åkte jag och Sara ut till Kilene och gick femman. Hundarna fick rasta av sig ordentligt och då det var folktomt så kunde de springa lösa. De har ju infört kopplingstvång även på Kilene, men det var bara vi och en joggare där och när han kom kallade jag snabbt in hundarna.

Sen var jag och syrran i stan och kollade på påskparaden och på eftermiddagen gick vi en långpromenad (det är så bra när Sara är hemma, jag har alltid promenadsällskap). På kvällen var Niklas syster med hundarna medan vi festade. Det kändes att jag inte varit ute mer än en gång på fem månader om man säger så :)

Idag (påskdagen) åkte vi ut till Malin och tog en långpromenad med henne och dvärgschnauzer-Charlie medan Monster låg hemma och sov på Niklas mage. Det kändes bra att Monster fick en vilodag eftersom det blev så aktivt igår och så fick Lennox lite extra uppmärksamhet. Han sprang som en galning på gärdena, kände väl sorkdoft eller nåt. Det är så härligt att se när han sträcker ut och springer som en vinthund. Nu har vi precis ätit middag hos mamma och pappa och snart ska vi ta en promenad med båda hundarna. Ikväll får de sova i soffan medan jag ser på hockey.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter som om ni haft himmla mysigt!

Postat av: Hanna

ja, jätte!

2006-04-17 @ 20:48:19
Postat av: Sandra med Lectus

Visst är det härligt att se hundarna springa på öppna fält! Läste i förra inlägget att Monster har börjat lyfta på benet lite smått! Det är så gulligt när de sen sprätter iväg jord och allt! vad gulligt att han gick upp mot ett träd med frambenen och kissade :)

2006-04-19 @ 13:25:22
Postat av: 888

Before door real straight www 888 info game mit toke?

2006-08-05 @ 12:22:42
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback