Uppvärmning

Nu är det rätt kallt ute, åtminstone några minus. Lennox har täcke och jag värmer riskudden så han inte ska behöva hoppa in i en iskall bur i bilen på morgonen. Brrr.... Måste tänka på att det är extra viktigt att han får uppvärmning i koppel innan jag släpper honom lös i skogen nu. Det är väldigt lätt att bara släppa ut hunden, men det är ju inte alls bra att gå från stillasittande inomhus till rejs i skogen när det dessutom är kallt och halkigt.

I eftermiddag blir det en kort agilityträning. Det är både hårt i backen och halt så det blir inget avancerat. Ikväll får lilla godingen vara hemma med husse för jag har allmänlydnadsintstruktörsutbildningen. Jag och Hanna T ska prata om Hunden och Lagen. Vi förberedde oss igår så jag tror det blir ett ok pass. Lite svårt att prata om det i 1,5 timme, men vi har planerat en liten uppgift och hoppas övriga är diskussionssugna.

Jag tror jag ställer in den planerade agilitytävlingen i Kungsbacka i början av januari. Jag skulle önska att jag hade nån annan (gärna med small/medium) som ville åka på alla tävlingar. Det är ibland svårt att få med sig folk (vissa har ju annat för sig på helgerna, hehehe) och till Kungsbacka är det lite långt att åka ensam. Vi stannar nog hemma och myser istället och det blir ju fler tävlingar till våren/sommaren så det kan säkert vara nyttigt att det blir glest under vintern.

På fredag åker vi ju till Västerås. Jag är lite nervös inför klass 2-debuten. Men nu satsar jag mest på att få flyt i agilityklassen.

Mindre än en månad kvar till jul!!

Niklas sa förresten att L varit världens snällaste hund i helgen. Han hade mest legat och sovit hos Amir (syrrans kille som hälsade på i helgen) och varit allmänt go. Jag har haft det bra i Göteborg, men det var skönt att komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback