Onsdag kväll

Igår tränade vi agility med Maria och Anne. Lennox var lyhörd och duktig som vanligt. Jag bad att vi skulle träna på en sak jag har jättesvårt för, ett staket med långa mellanrum. När det är så långa mellanrum att det är svårt att hinna med ett framförbyte har jag jättesvårt och det behöver vi träna mycket på. Gungan gick bra. Första gången flög han dock av den. Det var ju inte så lyckat. Han körde den där flygmodellen när hunden bara springer rakt ut i luften. Men sen gjorde vi om den flera gånger och det funkade bra. Han har svårt att se skillnad på gunga och balans fortfarande, fast jag tycker vi tränat det mycket. Men det kommer väl med tiden.....

Urinprovet var helt ok så Lennox verkar vara frisk och kry. Sen vi började stänga dörrarna till de andra rummen så har han inte varit på några nattlige promenader. Möjligtvis en kort sväng i hallen, men sen har han lagt sig igen. Han får nu sista målet mat vid 17 och om han inte ätit upp vid 18 så tar jag bort maten. Efter 19 häller jag ut vattnet så det bara blir några slurkar kvar över natten. Så nu tror jag inte att han ska behöva bli kissnödig på natten.

På torsdag ska jag
på en föreläsning. Det verkar jätteintressant.

Lärarna vid HundCampus kommer att tala om hundens olika förmågor med utgångspunkt från de kurser och utvecklingsprojekt som pågår där. Kom och lyssna på & tala med Lars Fält, Lennart Wetterholm & Tobias Gustavsson. Passa på att ställa frågor till några av deltagarna i bla. analyskursen på HundCampus som kommer finnas på plats.



Kommentarer
Postat av: Åsa

åh, vilken spännande föreläsning! Det verkar hända en massa roliga saker hos er!

Ja, jag hoppas åxå vi slipper småfel fast egentligen gör det mig inget. Vi gör så jäkla bra lopp ändå att jag kan vara jättenöjd över småfel eller diskningar, nästan mer nöjd än jag är över våra få nollade lopp ;) Fast disk på första hindret tänkte jag att vi skulle undvika den här gången...

Postat av: Hanna

Det har du verkligen rätt i!!

2005-11-17 @ 16:15:39
URL: http://hannaslilla.blogg.se/
Postat av: Elin

Var ligger huncampus? Hittade ingen ort på hemsidan.

2005-11-17 @ 16:55:18
URL: http://www.pudelfnatt.com
Postat av: Hanna

Elin - jag har faktiskt ingen aning...

2005-11-18 @ 08:05:51
URL: http://hannaslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback