Fredag - Kommentera mera

Vore jättekul om ni (69 läsare senast jag kollade) hade lust att skriva en liten hälsning :)

Idag är det fredag och vi har ju varit borta med jobbet ett par dagar så veckan gick jättefort. Ska träna ett kort pass agility på rasten. Köra lite slalom och gunga. Gungan har som sagt gått jättebra senaste tiden, men det är ju på tävling det inte funkar. Då vill han knappt springa upp på balansbommen. Om det varit vår nu så hade jag åkt runt till olika klubbar och tränat på massa gungor. Men nu är det sen höst, snart vinter, och det får nog bli ett projekt under nästa år.

Lennox är världens goaste just nu. Han verkar trivas i lägenheten och är väldigt avslappnad och mysig sen han fått lite mer utlopp för sin energi än under flyttdagarna (då var han nämligen väldigt bus-sugen på kvällarna). Även om det inte är så mycket stimulans han får så märks det stor skillnad på om han får träna lite eller om han "bara" får långpromenader.

Vi gratulerar två dvärgpinschrar:
Enya som blivit viltspårschampion. Jättebra jobbat, vad duktiga ni är!!
Macho som plockade svenska championatet på första försöket. Vilken snygging!

Imorgon ska vi åka till Ludvika för att tävla agilityklass 1 och hoppklass 1. Det ska bli skitkul! Vi ska träffa Åsa och jag kommer vara svimfärdig av nervositet när det är min och Lennox tur. Det känns som att det var ett tag sen vi tävlade. I somras låg ju tävlingarna ganska tätt. Men nu är jag redan nervös inför lördagen. Hjälp...

Malin ska tävla med en krullrumpa. Andra lagottofröken ska på utställning i Norge (så vi får hålla tummarna för henne också). Vi ska åka klockan 05 och Malins mamma Monica kör. Skönt. Jag & Lennox får sitta bak och slappa. Det står på kartan att det ska ta 2:21 att åka till Grängesberg (där fotbollshallen ligger) och banvandringen är klockan 08 så vi borde hinna. Jag tycker nämligen det är väldigt läskigt att vara sen till tävlingar. Men tidigare än klockan 05 är ju omänskligt att åka.

Ikväll kommer Karolina och kanske Malin på middag och sen ska jag försöka sova tidigt. Måste köpa typ Året Runt eller nån annan tant-tidning. Då sover jag väldigt gott av nån konstig anledning, utan att vara för nervös.

Imorgon kväll ska vi på inflyttningsfest. Lennox kommer nog sova gott efter att ha varit på tävling en hel dag. Frågan är hur jag ska orka hålla mig vaken :) Söndagen är helt blank, vilket känns jätteskönt. Mysa med Lennox och vila inför nästa vecka.

Ha en skön helg allihop!!

Kommentarer
Postat av: Siri Mette

Heisann!!

Vi ønsker dere Lykke Til på konkurransen i helgen!!
Håper at dere får fint vær! Her er det høst med regnevær nesten hver dag...kjedelig...

God Helg!!

Vennlig hilsen
Siri Mette
Kennel Von Silverkrohn

Postat av: Siri Mette

OBS Glemte å føre på Dvergpinscher siden vår...dinademonia
Den hjemmeside linken jeg skrev i innlegget er vår Dobermann side!!

2005-11-11 @ 13:31:14
URL: http://www.silverkrohn.no/dinademonia
Postat av: Julia och Nellie

Vi ses imorgon då! Det ska bli så roligt att tävla! Kommer ihåg det där med tant-tidningarna haha ; )

2005-11-11 @ 15:12:22
URL: http://hem.passagen.se/sagaonellie
Postat av: Ammi

:-) du skulle varit med till Växjö. Upp halv två på natten, hemma 22 timmar senare. Då var man inte så tuff.

Valpsjukan är härlig, mysig och frustrerande..men nog borde ni väl kunna skaffa en liten till? En liten, liten :-). Jag har precis kommit hem från en bautapromenad tillsammans med Macho, Maya och Brownie. Plus tokiga Gos och lugna Uno såklart.

See you! Lycka till imorgon!

2005-11-11 @ 15:24:06
URL: http://hem.bredband.net/knorrsvans
Postat av: Elin

Lycka till på tävlingen! Ser fram emot när den nya hemsidan blir klar :)

2005-11-11 @ 15:42:18
URL: http://www.pudelfnatt.com
Postat av: Siri Mette

Heisann!!

Idag fikk vi besøk av Felix Tex Von Silverkrohn, Lennox sønn, og han er en kjemetrivelig gutt! Han lekte en time med mamma Dina og halvsøster Rips på plenen, noe han synes var gøy!! Har akkurat lagt ut nye bilder av han på hjemmesiden!! Håper dere har hatt en fin konkurransedag!!

2005-11-12 @ 17:46:39
URL: http://www.silverkrohn.no/dinademonia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback