Feber?

Usch, jag känner mig inget vidare idag. Jag vaknade med halsont. Sen har jag jätteont i magen och fryser och svettas om vartannat. Var tvungen att springa in och låna toan när jag skulle hämta min medpassagerare till jobbet i morse. Mådde jätteilla. Jag tror jag åker hem och lägger mig efter lunch.

Igår kväll var det AIU* och det gick riktigt bra med vårt föredrag eller vad man ska kalla det. Vi skulle ju prata om hunden och lagen, men tyckte det kändes trist att rabbla paragrafer så vi delade in deltagarna i grupper och delade ut ett papper med tio frågor i stil med: 

Agnetas hund har en gång jagat en hare men efter allmänlydnadsträning litar hon på att den lyssnar på henne. Tycker du att hon kan släppa den lös i skogen mellan den 1 mars – 20 augusti

och andra frågor som rör de lagstiftningar och riktlinjer vi hundägare att rätta oss efter. Syftet var att deltagarna skulle gå igenom häftet och se vilken lag som reglerade den aktuella frågan, att de skulle känna efter vad de själva tycker och vad det är viktigt att man informerar nyblivna hundägare om. Och jag tror vi lyckades ganska bra. Det är dock lite svårt att hålla ihop diskussioner så att man inte kommer ifrån ämnet. 

Ikväll är det sista gången på agilitykursen. Vi har planerat kvällens kurstillfälle och jag åker bara dit en snabbis och säger tack och hej om jag inte känner mig för risig. Känns inte som att det är läge att stå ute på en frusen plan ikväll. Hanna och Monica klarar nog alldeles utmärkt att hålla i kvällens kurs. Jag tänkte dessutom föreslå några datum när vi kan ses och träna tillsammans om kursdeltagarna vill ha mer hjälp. Kanske bör gå igenom framförbyten ikväll också om jag tänker efter, är inte säker på att Hanna och Monica tränat det med sina hundar? Men å andra sidan kan de ju fortsätta med bakombyten eftersom det bara var en hund som fixade det fullt ut. Så kan jag visa framförbyten när vi ses nästa gång. Usch, det där kontrollbehovet är inte bra. Jag litar verkligen på att de andra instruktörerna är duktiga och kompetenta, så vad gör det om jag inte kan vara med idag? Och man kan inte hinna allt på en femgångers nybörjarkurs. Framförbyten kan vänta.

Det är jättevackert ute, kallt och soligt. Hoppas vi får många såna här dagar i vinter.

Nu ska jag krya på mig. Tack förresten för gulliga hälsningar. Det är ju så man blir rörd :)




*så kommer jag i fortsättningen förkorta allmänlydnadsinstruktörsutbildningen

Kommentarer
Postat av: Christina & Busligan

Ja men Hanna visst vore det väl trevligt med en kelpiekille! Du som är så ambitiös och håller på med det mesta inom hunderiet skulle passa suveränt ihop med en kelpiegrabb ;-)

KRYA PÅ DIG! Kul upplägg ni hade på er "föreläsning" om hunden och lagen! Bra jobbat Hanna du kommer bli en superb instruktör!

Postat av: Åsa

Vilket smart upplägg på "hunde och lagen"!

Tänk vad det är olika från klubb till klubb, vi kör ju så gott som BARA framförbyten och på nybörjarkurserna går vi nog verkligen bara igenom framförbyte, de har ju ofta inte så mycket sug på hinder att det fungerar bra med bakombyten... Jag var ju helt förvirrad när det inte gick att göra framförbyten med Lovis, jag kunde ju knappt hantera bakombyten själv...

2005-11-29 @ 14:06:52
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Åsa

Hoppas du mår bättre så att vi ses i Västerås!

2005-12-01 @ 10:54:33
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Sara o Eddi

Tjenixen bruden! Hoppas att du snart mår bättre! Det är kanske lika bra att klara av det här med att vara sjuk innan jul o allt?=) Själv sitter jag o pluggar inför den nya tentan den 16:e. Denna gång äre om kognitiva störningar vid psykisk sjukdom. *jippi* =( sköt om er!!!

2005-12-01 @ 18:02:18
URL: http://hem.bredband.net/eddihund
Postat av: Ann och Izaac

Hejsan, här är det fler som är sjuka. = (
Har varit och pratat med Erik Branteby om Izaac, ska börja med klickers och lite andra saker. Du känner ingen som är villig att låna ut sin filmkamera så jag får filma Izaac när han är själv?
Han antydde att Izaac kunde bli stressad av kattern. Hemsk tanke då jag trodde att han fann frid hos dem. Snyft!
Ja ja vi höres. Kram

2005-12-01 @ 21:37:31
URL: http://www.kindgren.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback