Bushund

Lennox var så orolig igår kväll att jag höll på att bli tokig. När jag kom hem från agilitkursen hade Niklas nyss varit ute med honom och jag trodde han snällt skulle lägga sig och sova medan jag kollade desperate hosewives. Men icke. Han travade runt i lägenheten och var allmänt orolig. Niklas påpekade att vi faktiskt tränade nånting nästan varje dag i somras och att det blivit mycket mindre sånt nu. Och det har han ju rätt i. Jag masade mig upp ur soffan och tog en promenad med hunden som visade sig vara riktigt dålig i magen. Inte konstigt att han inte ville gå och lägga sig.

Jag tycker det där är så svårt, att veta när man kan säga till hunden att gå och lägga sig och när den egentligen behöver gå ut eller vill ha mat/vatten eller har ont. Tycker jag är ganska bra på att se efter att hans behov är uppfyllda innan vi slappar på kvällen, men ibland är han ju helt enkelt bara uppspelt och jobbig och behöver slappna av. Måste påpeka att han oftast är snäll och lugn när jag vill se på tv. Och det är ju inte en speciellt krävande ras. Men det är klart att om vi tränar mycket mer på sommaren så vänjer han sig ju vid det.

Idag ska vi i alla fall till Karlstad BK direkt efter jobbet. Jag kom precis på att det kanske mörknat vid den tiden... Måste kolla upp vart man kan tända belysningen. Vi har tränat en del på Hammarö nu, men Karlstads gunga är bra att få extra träning på. Jag ska skriva ut en bana och bygga upp kombinationer.

Nu är det dags för förmiddagspromenaden.

Ha en bra dag och missa inte träffen på söndag!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vår bil kostade väl runt 100 tror jag. Vi la en kontantinsats på ca 20 och sen har vi ett lån som vi betalar 1300 på varje månad i sex år eller nåt sånt... Då var bilen splitterny när vi fick den, har AC och färddator.

Postat av: Åsa

Just ja, lilla motorn har vi.

2005-11-16 @ 15:46:05
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hanna

Räcker det med lilla motorn? Jag känner inte att jag behöver nåt större direkt. Funderar på att våga slå till.

2005-11-16 @ 16:09:55
URL: http://hannaslilla.blogg.se/
Postat av: Sara

Tjingeling=) tänkte på det här med signaler när hunden är nödig eller bara rastlös.. min lilla parvel lekte förut så mycket att han glömde bort att han kanske var kissnödig så när han väl stannade till så kom det en liten pöl på mattan. Det var inte så lätt att förutspå den=) Jag skrev under bloggen om dvärgpinscherträff oxå!!

2005-11-16 @ 16:19:58
URL: http://hem.bredband.net/eddihund
Postat av: Emma

Åh! SOm jag har letat efter det ställe där man kan skriva kommentarer!!!! Ibland undrar man hur internet-van man är... =) (Tur att du skrev att det var "här nedanför, annars hade jag aldrig hittat hit)

SUPERGRATTIS till er uppflyttning! Kalashärligt! Förstår att du nästan började grina när ni sprang över mållinjen! Jag hoppas att jag också får känna på den känslan någon gång... =)

Jaja, nu när jag väl hittat hit så ska jag skriva kommentarer felr gånger =)
Men nu på fredag åker jag till Istanbul på en vecka! Ska bli så skönt! Men lite hönsig är man över att lämna husse ensam med Harry, hur ska de klara sig... =)

2005-11-16 @ 17:29:01
URL: http://herrharry.se
Postat av: Hanna

Sara - ja, det är inte alltid så lätt att se.

Emma - svarar i din gästbok. Killarna har det nog ganska mysigt kan jag tro :)

2005-11-17 @ 12:26:07
URL: http://hannaslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback