Tjejmiddag

Igår kväll skulle jag ha inflyttningsmiddag för mina tjejkompisar. Jag stressade runt efter jobbet, lagade mat och pysslade. Sen ställde jag fram kycklingsalladen, ostar, bröd och massa annat gott på soffbordet och gick in i badrummet. Plötsligt slog det mig: vad tyst det är i lägenheten! Jag hoppade ut från badrummet och in i vardagsrummet och där låg Lennox och sov på mattan nedanför all mat. Klart han inte rört nåt på bordet! Jag blev så glad.. undrar om hundar föds till tjuvar? Han har nämligen aldrig försökt ta nåt från bordet. Jag kan ställa en leverpastejmacka på soffbordet och när jag kommer tillbaka kan han stå med nosen 1 dm från den och se sugen ut, men han försöker inte ta den.

Det är rätt charmigt med hundar som stjäl mat också. Och jag brukar sällan lämna nåt framme eftersom tillfället ofta gör tjuven. (Om man inte har en
Lova som hittar mat på de mest omöjliga ställen, hehehe)

Middagen blev väldigt mysig och efter en kort promenad med Lennox, där vi förresten såg ovan nämnda Lova på håll, somnade vi gott.

Kommentarer
Postat av: Lene & Co

Jag blev då klart imponerad av att Lennox inte rört något från bordet. *applåd* Vi tränar en del på "Inte ta" och "varsågod" Och nu när vi börjat inkallningskursen så ska vi ju träna en del förbud och så står julen strax på bordet... så det blir nog många träningstillfällen fär oss. Jag kommer att vara livrädd för att han ska få tag på chokladgodis för det har man ju hört, det kan tom vara dödligt! Remos kompis Thea hade fått tag på en mindre chokladkaka, vräkt i sig den och sedan blivit hemskt sjuk, men det hade som tur var gått över. Vill även passa på att önska en riktigt God Jul till er så här när julafton nalkas, Sjäv anser jag att den är här redan.. ;-)

Postat av: Hanna

Hej Lene!
Ja, jag tror det beror på att han vet att han oftast får smaka ändå. Choklad gömmer jag alltid högt och låter aldrig stå framme obevakat. Det är ju enkelt när man bara är två människor i hushållet, men med barn måste det vara svårare.
God Jul till er också!

2005-12-15 @ 15:03:48
URL: http://hannaslilla.blogg.se/
Postat av: Christina & Busligan

Hade det varit här hemma hade bordet varit länsat... jag vet inte om hundar föds till tjuvar, jag tror de lär sig. Zatyg har varit så duktig tidigare men nu är hon värsta största tjuven av alla här hemma! Det spelar ingen roll vad det är...en limpa som ligger på bänken, tre hamburgare som låg ensamma på bordet osv osv. Nu ska jag ju inte komma och påstå att Bus och Gouy är änglar - de kan allt de med! så är det hos oss - vänder man ryggen till kan man räkna med att det ätbara är borta...

2005-12-15 @ 23:00:23
URL: http://www.busligan.se
Postat av: Hanna

Hihihi, som sagt, det är rätt charmigt också.

2005-12-16 @ 07:37:14
URL: http://hannaslilla.blogg.se/
Postat av: Helena

Tro mig det är inte charmigt att ha en matgalning. Däremot är det väldigt roande för omgivningen. Hmm och du är allt snäll som skriver att ni bara såg oss. Jag är helt övertygad om att ni hörde både Lova och en matte som vid detta tillfälle inte klarade av att vara lugn och behärskad vilket egentligen är det som fungerar bäst. Ses vi på söndag? Då kommer jag nog också att vara hysterisk arg men på Wilma som kommer att vara superladdad och tjuva i starten.

2005-12-16 @ 19:34:17
URL: http://hem.bredband.net/hea/Dogs_hemsida
Postat av: Magdalena med Pepzi & Tequila

Javisst är de små tjuvar när det gäller småsaker. Det är ju jättekul att flisa sönder kajalpennor och lupsyl ska vi inte bara prata om - för då är det ju fest *hi hi*

Mina hundar "vet" oftast ;-) att man inte ska sno något från bordet, men ibland kan de inte låta bli...

En gång var Pepzi så sugen på min glass så hon t.o.m dreglade. Va, det trodde jag bara mastiffer gjorde! Då kan man snacka om en sugen hund. Men pinnar tror jag överlag äter vad som helst och jag är övertygad om att de inte har någon mättnadskänsla *skratt*

Alltid lika skoj att kika in här hos er. Nu längar vi efter att få se den fulla nya versionen av din hemsida.

Ha det gott!
Magdalena med Brudarna Bus:)

2005-12-16 @ 22:48:16
URL: http://www.dogbytes.se
Postat av: Hanna

Helena - skulle egentligen till sthlm med familjen, men när det blev inställt (morfar är dålig) så blev det annat familjemys istället. Hoppas ni hade det roligt på tävlingen! Jag hörde faktiskt inte er, ärligt!

Magda - Ja, sidan är ju på gång.. men det är ju en Emma (med heltidsjobb, studier och rhodesian rodgeback-valp) som gör den och hon väntar på att jag ska skicka bilder. Ska få ordning på det idag.

Hihi, dreglande Pepzi, vad sött.

2005-12-18 @ 16:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback