Promenad

Jag har varit så bra på att göra små aktiviteter på promenaderna senaste tiden. Idag gick jag den korta rundan och släppte ned lite olika föremål längs vägen. Sen gick vi samma runda igen och Lennox fick beröm och godis när han hittade sakerna.

Vid den sista saken, mitt nyckelband var Lennox lite bakom mig och jag låtsades inte se saken. Lennox nosade upp den, men sen gick han bara förbi. Jag blev lite besviken eftersom jag trodde att han skulle plocka upp den, eller åtminstone stanna där för att visa att han hittat nåt. Jag gick tillbaka till saken och sa: Men! Vad hittade jag här? Då gick han fram och slog på den med tassen. Så gör han med saker han tycker är lite läskiga, dammsugaren till exempel, och jag tror det beror att det brukar sitta nycklar på det bandet. Nycklar som kan komma flygande i luften bakom en dvärgpinscher som inte lyssnar på nej. Så det kanske inte var så konstigt att han inte ville plocka upp den. 

Han var så duktig resten av rundan, han stannar till vid sakerna och när jag säger Jaaa, och berömmer så plockar han stolt upp och kommer in med grejen för att byta mot godis. Han är väldigt noga med att det ska lämnas i min hand men ibland har han lite bråttom och tappar den utanför. Och då blir det väldigt brått att ta upp den och då liksom trycker han grejen i handen på mig: "Men ta den då!"

Så länge jag hinner märka att han markerat så är detta sätt ok men målet är att han ska plocka upp saken direkt han hittar den och komma in med den. Men det tar sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback