En sjuk jul

Jag har varit däckad sen julaftons kväll. Feber och superförkyld, blä. Och blä tycker nog Lennox, som ändå varit världens snällaste. N sa idag: jag vet inte vad jag ska hitta på med honom. Och nä, det är inte så lätt att komma på annat än gömma leksaken, leka och gå på promenader runt parken. De kan ju inte direkt åka och träna agility eller spåra. Jag får nog ta och lära Niklas ifall jag blir sjuk nån mer gång :)

Hursomhelst har det på sätt och vis varit lite mysigt att bara bli ompysslad. Lennox har varit go på sitt eget sätt, tvättat mina ben och sovit nära med en sval nos i armvecket. Och N har lagat mat, tyckt synd om mig (viktigast av allt, jag älskar när mamma ringer och frågar hur jag mår och låter orolig) och kommit hem med välfyllda påsar från apoteket (mucoangin, bisolvon, ja jag knaprar piller som aldrig förr).

Idag har varit ännu en dag i soffans och tråkighetens tecken. Nu på kvällningen får Lennox roa sig med att bita sönder en pizza-meny. Han är så söt, han kommer alltid och visar upp saker han hittar (förutom förpackningar med Lambi-näsdukar, de smyger han iväg och biter sönder i smyg i sovrummet) och så byter jag mot en godis (en rest från vår föremålsintresse-träning) eller så leker vi lite. Men nu fick han förstöra den och smular just nu glatt sönder papper över hela köksgolvet.

Jag har fått så himla fina julklappar förresten, jag älskar jul. Inget hundrelaterat dock. Jo, en från mig själv: Lyckas på tävling av Niina Svartberg.

Vi ska fira nyår hemma. Vi har redan övat lite, det smällde en sån där piuuuuu-BANG ca 50 meter från oss på kvällspromenaden före jul. Lennox brydde sig inte ens, han var nog för inne i sitt tik-kiss-luktande. Så förhoppningsvis funkar det även på nyårsafton, trots att vi har en mötesplats-för-glada-nyårsfirare-som-bränt-en-månadslön-på-fyrverkerier utanför.
8 januari inleds ju nästa tävlingsår med agility i Kungsbacka. Jag får antagligen bo hos Beas föräldrar med Bea och Åsa och det blir nog jättekul i så fall! Skönt att slippa bo på hotell också.

Nu har hunden gått och lagt sig bakom mig i soffan och jag ska surfa en stund till.. klockan är 23 och jag sov till drygt 12 idag (kunde inte somna förrän efter fyra pga rethosta), N är hos en kompis och ser på fotboll. Vad skönt det är att bara sitta och skrota ibland. Hästhoppning på teven i bakgrunden och jag som alltid går och lägger mig rätt tidigt ska vara vaken några timmar till tror jag.

Hoppas er jul varit bra!


Kommentarer
Postat av: Helena

Nu i jultider då man får en massa kartonger som inte får plats i pappersinsamlingen så brukar jag lämna dem till min privata kartongförstörare Lova som på ett snabbt och effektivt sätt förvandlar kartonger till konfetti. Bara att sopa upp och lägga i pappersinsamlingen.

Postat av: Hanna

Ja, nåt roligt ska de väl få ha.

2005-12-29 @ 11:53:16
URL: http://lennox.blogg.se
Postat av: Annika

Nogger är liksom Lova en kartong-demolerare, julafton var ett riktigt eldorado i papperssmulning. :o)
Kan annars rekommendera en variant på vardagsaktivering som jag körde med min golden Davy. Davy fick vara med i vardagsbestyren och hjälpa till med att bära saker mellan husse och matte. Var jag i ett rum och hade en tom pet-flaska fick Davy den med kommandot "gå med den till husse". Då tassade han iväg till husse (som helst ska befinna sig där flaskan ska förvaras) som tog emot och gav pant=godis. sen kanske han kom till mig med något nytt att panta. Davy pantade allt från flaskor till grytunderlägg till smutstvätt och ryggsäckar. Men sådant kan ju anpassas till hundens storlek. :o) Suveränt som träning för föremålsintresse. Nogger har dock inte anammat detta ännu, vi jobbar vidare med byteshandeln så länge..

2005-12-30 @ 19:25:30
URL: http://www.jonika.nu
Postat av: Hanna

Ha, vilken rolig lek!! Den måste vi prova.

Ha ett riktigt gott nytt år!!

2005-12-31 @ 12:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback