Agility, agility, agility

Nu är det i stort sett klart med både helgkursen i tävlingsagility för Camilla Åström (20-21 maj) och kvällskursen i tävlingsagility för Anita Axelsson, sex tillfällen i vår. Uu vad bra vi ska bli, hehehehe :)

Jag älskar att planera in kurser, tävlingar och andra roliga saker. Då är man ju säker på att det blir av. Jag avskyr att vänta på att andra ska planera och bestämma sig. Jag vill ha det klart så fort jag bestämt mig :) Det är väl därför jag får åka ensam till Kungsbacka också ;)

I vår har jag tänkt träna en massa agility och det är perfekt att få hjälp i form av kurser. Sen har jag tänkt att hålla grundkurs och/eller fortsättningskurs i agility. Undrar om jag är kompetent att ha fortsättningskurs? Det är ju fortfarande väldigt grundläggande träning och hinderträningen är ju sällan klar efter en grundkurs, så egentligen borde det ju funka. Det skulle vara kul att få fortsätta tillsammans med de jag höll grundkurs för. Å andra sidan brukar jag alltid propagera för att det är nyttigt att gå för olika instruktörer, oavsett om man tränar allmänlydnad eller något tävlingsrelaterat. Får väl se hur det blir.

Nu är det mörkt ute. När vi var på eftermiddagspromenaden gick solen ned och det var otroligt vackert över vattnet. Det frasade härligt i isen och luften var klar och hög. Underbart. Man får ta tillvara på de vackra dagarna...

Snart är det jul, himla härligt!!!


Kommentarer
Postat av: Nannis

Jag har helt missat att du har en sida dedikerad till Lennox! Underbar Lennox-blogg Hanna!

2005-12-20 @ 15:53:55
Postat av: Hanna

Tack Nannis!

Postat av: Lisa

Heeejsan!
Vi har det bra i kylan. Fast ibland skulle nog Jerry vilja ha ett par skor på sig då vi är ute. Jag får lyfta upp honom och värma hans små tassar ibland. Men eftersom han tycker att det är skönt att vara en inomhus hus så lider vi inte så mycket. Idag har vi haft stora julslisk bakardagen. Jerry har sovit underköksbordet alldeles utmattad av alla goda dofter *utom den brända knäcken*. Vad roligt att ni har planerat in en massa kurser. Ni kommer nog att bli bäst i världen snart!!!! Ha det super bra, kramar//Lisa & Jerry

2005-12-20 @ 17:32:00
URL: http://medlem.spray.se/lmh/
Postat av: Åsa

Vi har i princip kravet att på fortsättningskurs ska hundarna kunna alla hinder. Detta eftersom vi nästan enbart fokuserar på handling. Fast det är ju olika från klubb till klubb! Men vår tanke är att nybörjarkursern ska ge förarna kunskaper nog för att själva lära sina hundar alla hinder.

2005-12-21 @ 12:29:28
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Hanna

Åsa - tyvärr tror jag sällan så är fallet. Kontaktfält, slalomingångar problem med säcken och däcket är sånt jag ser även på tävlingskurser. Själv har jag tråkigt nog problem med kontakthindren och fälten. Skittrist. Men ändå vill jag träna handling.

2005-12-21 @ 15:14:23
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback